Bagare i Björkliden

Bagare Skidåkning Storasyster Fjällen Björkliden Konditor Vän Äventyr Välmående Vasaloppet Kram

Allt jag ska göra, det gör jag sen!

Kategori: Allmänt

 
Nu är glada julen slut och alla börjar jobba eller gå i skolan igen. Tillbaka till vardagen med andra ord. Själv är jag ledig, så ledig som man kan vara. Det är väldigt skönt att inte göra någonting, att bara ta det lugnt och fundera på livet. Endel kallar sådana här tider för "jag är arbetslös-tider", själv är jag inte alls arbetslös, nog för att jag inte jobbar, men jag är inte lös! :) Om jag vill jobba så skaffar jag mig ett jobb. Det är okej att vara ledig ibland, inte göra någonting vettigt och bara tänka, fundera och klura ut vad sjutton det är man vill med sitt liv. Det här är viktiga grejer! :) Jag har listat ut att jag vill åka skidor, baka och sen åka till New York med min syster! Så jag har hittat mig ett litet bagerijobb i Björkliden, Sveriges översta hylla i kylskåpet. På denna hylla är det kallt, den är svår att nå och det är där man lägger de hemliga godsakerna... Och vi förvarar alltid äggen där uppe, så de får symbolisera alla vita fjälltoppar som väntar på att jag ska upptäcka dem!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: